https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Vaasalainen insinööritoimisto kehittää diagnostiikkajärjestelmän Tampereen älykkäisiin raitiovaunuihin

Vaasalainen TK Engineering Oy kehittää Tampereen uusiin älykkäisiin raitiovaunuihin sijoitettavan telematiikkapohjaisen diagnostiikkajärjestelmän. Kehitystyö tehdään tiiviissä yhteistyössä Škoda-konserniin kuuluvan Transtech Oy:n kanssa.

TKE lehdistötiedote

Kuvassa Timo Kesti, Bertil Bäck, Christian Söderbacka ja Tony Ohls ©TKE Oy

Diagnostiikkajärjestelmän tarkoituksena on kerätä tietoa raitiovaunun hajautetuista ohjausjärjestelmistä esimerkiksi CAN-teknologian ja muiden tietoverkkojen avulla.  TK Engineeringin ratkaisu mahdollistaa suuren tietomäärän automaattisen keräämisen, lajittelemisen ja siirtämisen palvelimelle luotettavalla tavalla. Järjestelmän kehityksessä pyritään huomioimaan sen skaalautuvuus tulevaisuuteen niin lyhyellä kuin pitkälläkin aikavälillä. Kerättyä tietoa käytetään raitiovaunujen toimintavarmuuden parantamiseen ja matkustusmukavuutta lisäävien palveluiden luomiseen.

Raitiovaunujen ylläpitodiagnostiikalla vaikutetaan raitiovaunun maksimaaliseen toimintavarmuuteen. Tietojen avulla ennakoidaan huoltotarpeet niin, että yllättävät varikkokäynnit saadaan minimoitua. Tarkka ja täsmällinen tieto vähentää varmuuden vuoksi tehtäviä huoltoja. Näin ylläpitodiagnostiikalla saadaan sekä rahallista että ympäristön kannalta järkevää säästöä.

—Tampereen raitiovaunuprojektissa sovellusympäristö on meille erittäin mieleinen ja mielenkiintoinen haaste. Tiivistämme tässä työssä eri aloilta keräämämme osaamisen ja hyödynnämme hyviksi havaittuja toimintatapoja. Olemme ylpeitä siitä, että voimme olla mukana päästöttömien kulkuneuvojen ja joukkoliikenteen kehittämisessä. Isojen kaupunkien mittakaavassa nämä ovat erityisen merkittäviä asioita ilmaston paranemisen kannalta, yrityksen toimitusjohtaja Timo Kesti kertoo.

Tukea myös kiertotalouteen

Tiedonkeruu on merkittävässä roolissa ympäristöystävällisten ratkaisujen kehittämisessä. TK Engineering on tehnyt kehitystyötä ympäristöystävällisten ratkaisujen parissa aiemminkin. Näistä esimerkkeinä mm. Ruotsissa toteutettu projekti, jossa suunniteltiin ja testattiin mm. sähköautojen latausjärjestelmiä maantielle upotettavalla latauskiskolla. Uumajassa yritys on kehittänyt julkisen liikenteen sähköbusseille huolto- ja diagnostiikkajärjestelmän.

CAN-teknologia tukee myös kiertotaloutta. Sitä voidaan hyödyntää uusien ratkaisujen lisäksi myös vanhoissa, jo olemassa olevissa laitteissa. CAN-teknologia ei vaadi raskaita tietokantoja tai muita väyliä. Erilaisia teknologioita yhdistämällä voidaan luoda tehokkaasti ja turvallisesti toimivia sovelluksia.

TK Engineering on erikoistunut CAN-väyläpohjaisten ratkaisujen suunnitteluun, valmistukseen ja toimituksiin.  He ovat mukana myös tähän liittyvässä standardoinnissa ja yritys on CAN-teknologian edelläkävijä myös maailmanlaajuisesti mitattuna. Heidän vahvuutenaan on tuottaa uudenlaisia ratkaisuja yhdistämällä laaja teoriatieto ja pitkä käytännön kokemus alalta. Yritys on tehnyt konsultointia ohjausjärjestelmien rakentamisessa jo vuosien ajan ja asiakkuuksia sillä on ollut mm. laiva-, juna- ja lentokoneteollisuudessa. Lisäksi heidän osaamistaan on hyödynnetty tuulivoimaloissa ja kaivosteollisuudessa.

Uusimmat artikkelit

22.4.2024 | Alan Uutiset

Nesteen ensimmäinen koeajo käytetyistä renkaista valmistetulla pyrolyysiöljyllä onnistui

Koeajossa Neste tuotti korkealaatuista raaka-ainetta uusien muovien ja kemikaalien valmistukseen.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.