https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Valmet toimittaa automaation Baltian ensimmäiseen kotitalouksien ja kauppojen biojätteitä käsittelevään biokaasulaitokseen

Valmet toimittaa automaation Baltian ensimmäiseen kotitalouksien ja kauppojen biojätteitä käsittelevään biokaasulaitokseen Tallinnaan. BioWOIMA Finland Oy:n rakentama laitos tuottaa biojätteistä biometaania Viron maakaasuverkkoon ja autojen polttoaineeksi korvaamaan fossiilisia polttoaineita. Sivutuotteina syntyy myös maanparannukseen soveltuvaa biolannoitetta.

Kuva1

Valmet DNA -automaatiojärjestelmä tukee korkeaa käytettävyyttä ja turvallista operointia Baltian ensimmäisessä kotitalouksien ja kauppojen biojätteitä käsittelevässä biokaasulaitoksessa Tallinnassa. (Kuva: BioWOIMA)

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2021 viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Toimitus ajoittuu toukokuulle 2022, ja uusi biokaasulaitos valmistuu vuonna 2023.

- Hanke lisää uudistuvan energian saatavuutta Viron energiamarkkinoilla. Valitsimme Valmetin automaatiotoimittajaksi, koska sillä on kattava automaatiojärjestelmä ja paljon kokemusta vastaavanlaisista projekteista, sanoo BioWOIMA Finland Oy:n teknologiajohtaja Toni Hiltunen.

- Valmet DNA -automaatiojärjestelmä tukee laitoksen korkeaa käytettävyyttä ja turvallista operointia. Selainpohjainen käyttöliittymä nopeuttaa päätöksentekoa ja mahdollistaa operaattoreiden työskentelyn myös valvomon ulkopuolella”, sanoo energia- ja prosessiteollisuuden myyntipäällikkö Arto Mäkinen Valmetin Automaatio-liiketoiminnasta.

Teknistä tietoa Valmetin toimituksesta

Valmetin toimitukseen kuuluvat Valmet DNA -automaatiojärjestelmä ja -informaationhallintajärjestelmä sekä sähkö-, instrumentointi-, järjestelmä-, sovellus- ja näyttösuunnittelu.

Valmet DNA on varustettu selainpohjaisella Valmet DNA User Interface -käyttöliittymällä, joka laajentaa automaatiojärjestelmän käytön perinteisen valvomon ulkopuolelle. Uusimpiin teknologioihin pohjautuva käyttöliittymä sisältää vahvasti suojatun tiedonsiirron, jonka avulla laitoksen järjestelmään voidaan kytkeytyä turvallisesti ajasta ja paikasta riippumatta.

Lisäksi Valmet toimittaa laitokselle kaksi konttia, joihin automaatiojärjestelmä asennetaan.

Uusimmat artikkelit

22.4.2024 | Alan Uutiset

Nesteen ensimmäinen koeajo käytetyistä renkaista valmistetulla pyrolyysiöljyllä onnistui

Koeajossa Neste tuotti korkealaatuista raaka-ainetta uusien muovien ja kemikaalien valmistukseen.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.