Mahdollisuuksien metsä -kampanja innostaa nuoria metsäalalle
Metsä Group on mukana valtakunnallisessa Mahdollisuuksien metsä -koulukampanjassa, jonka tavoitteena on lisätä metsäalan tunnettuutta nuorten keskuudessa. Kampanja järjestetään nyt yhdeksättä kertaa ja mukana on noin 300 koulua eri puolilta Suomea. Metsäiset oppitunnit toteutetaan etäyhteyksin.
Mahdollisuuksien metsä -koulukampanjan myötä metsäalan valinneet ammattilaiset pääsevät kertomaan alan koulutus- ja työmahdollisuuksista, liiketoiminnan vastuullisuudesta sekä puupohjaisista, uusiutuvista tuotteista.
- Koulukampanja on arvokas tilaisuus nuorille päästä tutustumaan metsäalaan ja sen monipuolisiin uramahdollisuuksiin. Eri ammattien kirjo yllättää monet positiivisesti! Metsä Groupilta kampanjassa on mukana jälleen yli 40 lähettilästä, kampanjan koordinaattorina Metsä Groupissa toimiva Olivia Koski kertoo.
Metsäteollisuuden ja sen arvoketjun tarjoamaan 100 000 työpaikkaan mahtuu ammattilaisia monenlaisilla koulutustaustoilla. Ala uudistuu ja kehittyy jatkuvasti, ja uutta työvoimaa tarvitaan turvaamaan jatkuvuutta. Metsä Groupin suuret investointihankkeet ovat esimerkkejä alan hyvistä tulevaisuudennäkymistä ja kestävästä kasvusta, mikä tietää loistavia työmahdollisuuksia pitkälle tulevaisuuteen.
Kattavan oppitunnin lisäksi koulut saavat käyttöönsä metsäalaa esittelevän tuotesalkun. Salkku sisältää laajasti tietoa metsäalasta ja sen tuotteista – arkipäivän hyödykkeistä ja tulevaisuuden innovaatioista. Tuotenäytteinä Metsältä on salkussa mukana sellukiekko, nenäliinapakkaus sekä leivinpaperiarkki.
Mahdollisuuksien metsä -kampanjaa ovat vuodesta 2013 toteuttaneet Metsäteollisuus ry ja Suomen Metsäyhdistys yhdessä metsäteollisuusyritysten kanssa.