https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Tutkimus ja koulutus | 17.1.2022

Vaasan yliopiston maisterit ja diplomi-insinöörit työllistyvät hyvin

Valtakunnallisen uraseurannan tulokset osoittavat, että Vaasan yliopistosta valmistuneet maisterit ja diplomi-insinöörit työllistyvät hyvin. Vastanneista 97,5 prosenttia oli työllistyneenä vastaushetkellä.

panorama_ilmakuva

Suuri osa – reilut 44 prosenttia vastanneista – työllistyy Pohjanmaan maakuntaan valmistumisen jälkeen. Toiseksi eniten valmistuneet työllistyvät Uudenmaan alueelle (noin 26 %). Erityisesti tekniikan alalta valmistuneet työllistyvät pääsääntöisesti Pohjanmaan yrityksiin, sillä vastanneista peräti 71 prosenttia kertoo jääneensä Pohjanmaalle. Myös hallintotieteissä jopa 60 prosenttia on jäänyt Pohjanmaan maakuntaan. Kauppatieteiden maistereista 40 prosenttia on suunnannut Uudellemaalle ja 37 prosenttia jäänyt Pohjanmaan maakuntaan. Viestintätieteissä tilanne on tasan Pohjanmaan ja Uudenmaan välillä.

– Uraseuranta todistaa, että Vaasan yliopistosta valmistuvat työllistyvät hyvin etenkin Pohjanmaan alueen yrityksiin ja organisaatioihin. Yliopiston koulutus palvelee hyvin esimerkiksi alueen energia-alan tarpeita, kertoo asiantuntija Sunna Vainiomaa.

Valmistuneet ovat myös tyytyväisiä tutkintoonsa, sillä he antavat asteikolla 1–6 tutkintonsa arvosanaksi 4,7. Uraseurantakyselyyn vastasi 38 prosenttia vuonna 2015 Vaasan yliopistosta ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneista.

– Vaasan yliopistolle on tärkeää tietää, minne ja miten valmistuneet sijoittuvat. Olemme tyytyväisiä, että tarjoamme sellaista koulutusta, jota sekä valmistuneet että yhteiskunta tarvitsevat. Seuraamme, mitä tulevaisuuden trendejä työmarkkinoilla on, ja reagoimme opetuksessamme niihin, sanoo yliopiston vararehtori Annukka Jokipii.

Seuraava uraseurantakysely on jo lähetetty syksyllä kaikille vuonna 2016 ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneille. He ovat saaneet tietoa kyselystä joko tekstiviestillä tai perinteisen postin välityksellä.

Uusimmat artikkelit

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

12.4.2024 | Alan Uutiset

Volvo Cars käyttää biokaasua ensimmäisessä ilmastoneutraalissa tehtaassaan Kiinassa

Volvon tehdas Taizhoussa on siirtynyt käyttämään biokaasua. Taizhou on toinen Volvon ilmastoneutraali autotehdas Göteborgissa sijaitsevan Torslandan-tuotantolaitoksen jälkeen.

SSAB:n vihreä energian jätti-investointi meni Ruotsiin, Raahen terästehtaan vuoro myöhemmin

Uusi huippumoderni fossiilivapaan teräksen minimill-tuotantolaitos rakennetaan Ruotsiin. Tehtaan uudistus vähentää Ruotsin hiilidioksidipäästöjä seitsemän prosenttia. SSAB kertoo liiketoiminnallisten syiden puoltaneen hankkeen etenemistä seuraavaksi Luulajan tehtaassa.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.