https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Hiilineutraaliksi vaikka jäteautojen avulla

Pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen noin 140 jäteautoa alkaa kulkea biokaasulla tai uusiutuvalla dieselillä. HSY päätti helmikuussa, että jäteautoissa pitää käyttää vaihtoehtoisia polttoaineita, kuten biokaasua tai uusiutuvaa dieseliä.

jäteauto

Pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen noin 140 jäteautoa alkaa kulkea biokaasulla tai uusiutuvalla dieselillä. HSY päätti helmikuussa, että jäteautoissa pitää käyttää vaihtoehtoisia polttoaineita, kuten biokaasua tai uusiutuvaa dieseliä.

- Jäteautojen polttoaineeksi on tarjolla paljon vähäpäästöisiä vaihtoehtoja, kuten biokaasu, biodiesel, parafiininen diesel (HVO) ja etanoli. Tulevissa kilpailutuksissamme edellytämme kuljetusyrittäjien tarjoavan ei-fossiilisia vaihtoehtoja, joilla on minimaaliset ilmastovaikutukset, käyttöpäällikkö Juho Nuutinen kertoo.

Pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen kuljetusurakat kilpailutetaan alueittain noin viiden vuoden välein. Uutena ehtona on, että autojen käyttövoimana on fossiiliton polttoaine.

Jätekuljetusten osuus HSY:n toiminnan kaikista päästöistä on melko pieni eli alle 10 prosenttia.

- Silti siihenkin kannattaa tarttua ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi, varsinkin kun kuljetusten määrä on kasvussa, Nuutinen sanoo.

HSY:n tavoitteena on vähentää vuoteen 2025 mennessä kolmanneksella oman toimintansa ja tuottamiensa palvelujen kasvihuonekaasupäästöjä verrattuna vuoden 2016 tasoon. Hiilineutraalisuus on määrä saavuttaa vuonna 2030.

Uusimmat artikkelit

5.6.2025 | Alan Uutiset

Itämeren alueen kantaverkkoyhtiöt: yhdistetään maat tehokkaalla meriverkolla

BOGI hankkeen raportin mukaan Itämeren energiantuotantopotentiaali on noin 93 gigawattia. Turvallisuus ja suojaus ovat keskeisessä asemassa infraa rakennettaessa.

Tekoäly torjuu törmäykset – sensorijärjestelmä saa junan pysähtymään ajoissa norsunkin edessä

VTT:n kehittämää sensorijärjestelmää on testattu Intiassa. Se estää liikenneonnettomuuksia ja parantaa kaivosteollisuuden tuottavuutta.

Valmet lanseerasi DNAe-ratkaisun meriteollisuudelle

Täysin selainpohjainen merenkulun ohjausjärjestelmä integroituu saumattomasti laivojen laitteisiin.

Aalto-yliopistosta valmistuu avoimen automaation osaajia

"Oppiminen on sujunut parhaiten silloin, kun opiskelijoilla ei ole ennakko-oletuksia oikeasta tai väärästä tavasta tehdä automaatiota," tekniikan professori Valeriy Vyatkin toteaa. 

Rail Baltica -ratatyömaalla hyödynnetään suomalaista 3D-koneohjausjärjestelmää

Täysin digitalisoidussa mallipohjaisessa rakentamisessa työtä voivat tehdä yhdessä reaaliaikaisesti infrasuunnittelija, työkoneenkuljettaja, työmaapäällikkö ja projektinjohto.

Kemikaalit aiheuttavat paljon vakavia työtapaturmia – laiminlyönnit voivat johtaa rikosseuraamuksiin

”Työpaikoilla käytetään paljon vaarallisia kemikaaleja huolimattomasti. Valitettavasti monet työnantajat eivät tunnista kemiallisten tekijöiden aiheuttamaa vaaraa omalla työpaikallaan”, työsuojelutarkastaja Mikko Järvenreuna toteaa.

10.3.2025 | Kumppaniartikkeli

Sulzerin innovatiiviset ratkaisut vedenkäsittelyyn ja pumppaamiseen

Sulzer on yksi Suomen johtavista vedenkäsittelyn ja pumppausteknologian toimijoista. Yhtiön panostukset kotimaisuuteen, kestävään kehitykseen, kokonaisratkaisuihin ja asiakaspalveluun tekevät siitä luotettavan kumppanin sekä kunnallisille että teollisille toimijoille.