https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Konecranes ensimmäisenä suomalaisena yrityksenä mukaan pohjoismaiseen kiertotaloutta tutkivaan CIRCit-hankkeeseen

Konecranes ensimmäisenä suomalaisena yrityksenä mukaan pohjoismaiseen kiertotaloutta tutkivaan CIRCit-hankkeeseen

Konecranes-kiertotalous-2

Konecranes on valittu ensimmäisenä tason 1 yrityksenä mukaan CIRCit-tutkimushankkeeseen. CIRCit-hanke auttaa pohjoismaisia yrityksiä löytämään kiertotalouden tarjoamia mahdollisuuksia. Tavoitteena on nostaa pohjoismainen teollisuus kiertotalouden edelläkävijäksi ja samalla vahvistaa sen asemaa erittäin kilpailluilla kansainvälisillä markkinoilla. Konecranes-konsernin roolina hankkeessa on kehittää ja konseptoida yhdessä johtavien yliopistojen tutkijoista kootun CIRCit-tiimin kanssa kiertotalouteen perustuvia liiketoimintamalleja, ratkaisuja sekä tuotteita ja palveluja. 

- Toiminnan kehittäminen kiertotalouden näkökulmasta tarjoaa meille runsaasti mahdollisuuksia, sanoo Konecranes-konsernin yritysvastuujohtaja Nathalie Clément.

- Tavoitteenamme on tarjota innovatiivisia ja ympäristötehokkaita ratkaisuja, jotka inspiroivat markkinoita ja asiakkaitamme. Toivomme saavamme CIRCit-hankkeesta konkreettisia työkaluja prosessiemme tueksi sekä uusia kiertotaloutta edistäviä ratkaisuja ja liiketoimintamalleja, jotka vastaavat asiakkaiden tarpeisiin ja tuleviin trendeihin.
- Yksi yritysten isoimmista haasteista on sovittaa kilpailukykyyn ja kasvuun liittyvät tavoitteet yhteen luonnonvarojen ja energian tehokkaan käytön kanssa, toteaa hanketta vetävä Tim C. McAloone Tanskan teknillisestä yliopistosta.

- On hienoa, että hankkeeseen on jo lähtenyt mukaan yrityksiä, joita kiinnostaa kiertotalouden tuomien mahdollisuuksien hyödyntäminen. Toivottavasti moni muukin yritys siirtyy tulevaisuudessa kiertotalouteen.
Hanketta johtaa Tanskan teknillinen yliopisto (DTU) yhdessä Swerea IVF:n, Norjan teknis-luonnontieteellisen yliopiston (NTNU), Innovation Center Icelandin ja Teknologiateollisuuden kanssa. CIRCit on osa Nordic Green Growth Research and Innovation -ohjelmaa, jonka rahoittavat NordForsk, Nordic Energy Research ja Nordic Innovation.

 

Uusimmat artikkelit

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

18.4.2024 | Alan Uutiset

Finavia liittyi Suomen vetyklusteriin – valmistautuu vedyn käyttöön ja siihen tarvittavaan infrastruktuuriin lentoasemalla

Finavia osallistuu lisäksi EU-hankkeeseen, jossa yhtiö pilotoi Helsinki-Vantaalla vedyn käyttöä kunnossapidon kalustossa ensimmäisenä Euroopassa.

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.