https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Tutkimus ja koulutus | 17.3.2020

Vaasan yliopisto sai laatuleimat tekniikan koulutusohjelmille

Vaasan yliopisto kertoo saaneensa saanut kansainväliset laatuleimat seitsemälle tekniikan koulutusohjelmalleen. 

vaasa-yo-opiskelu-kuvaaja-mikko-kakela (1)

Ulkopuoliseen arviointiin perustuvat laatuleimat lisäävät Vaasan yliopiston koulutusten vetovoimaa yhteishaussa. Kuvaaja: Mikko Käkelä.

– Koulutusten laadusta on oltu huolissaan rahoitusleikkausten takia. Laatuleima osoittaa, että koulutuksemme on kansainvälistä kärkitasoa, Vaasan yliopiston vararehtori Annukka Jokipii korostaa.

ASIIN-laatuleimat myönnettiin tuotantotalouden ja tietojärjestelmätieteen sekä energia- ja informaatiotekniikan kandidaattiohjelmille. Maisteriohjelmista laatuleiman saivat tietojärjestelmätieteen, teknisen viestinnän, energia- ja informaatiotekniikan, Industrial Managementin sekä Industrial Systems Analyticsin maisteriohjelmat.

Vaasan yliopiston kolmella englanninkielisellä kauppatieteellisen alan maisteriohjelmalla on jo kansainvälinen EPAS-laatuleima. Lisäksi yliopiston kauppatieteellisellä alalla on käynnissä AACSB-akkreditointiprosessi. Tavoitteena on, että kaikille yliopiston koulutusohjelmille saadaan tulevaisuudessa kansainvälinen laatuleima.

– Uskomme, että laaja itsearviointi ja systemaattinen jatkuva kehitystyö varmistavat koulutuksen korkean laadun jatkossakin, Jokipii sanoo.

Yhteishaussa odotetaan hakijamäärän nousua

Jokipii uskoo, että laatuleimat lisäävät koulutusohjelmien vetovoimaa yhteishaussa.

– Tietenkin toivomme, että kiinnostus koulutusohjelmiimme lisääntyy entisestään. Viime vuonna hakijamäärämme nousi yhteishaussa, ja odotamme nousun jatkuvan tänäkin vuonna, Jokipii sanoo.

Korkeakoulujen yhteishaku alkaa keskiviikkona 18. maaliskuuta ja jatkuu keskiviikkoon 1. huhtikuuta saakka. Korkeakouluihin haetaan Opintopolku-palvelussa.

Vaasan yliopisto kouluttaa kauppatieteiden, tekniikan, hallintotieteiden ja viestintätieteiden asiantuntijoita. Liiketoimintaorientoituneen ja monialaisen Vaasan yliopiston painoalat ovat johtaminen ja muutos, energia ja kestävä kehitys sekä rahoitus ja taloudellinen päätöksenteko.

Uusimmat artikkelit

22.4.2024 | Alan Uutiset

Nesteen ensimmäinen koeajo käytetyistä renkaista valmistetulla pyrolyysiöljyllä onnistui

Koeajossa Neste tuotti korkealaatuista raaka-ainetta uusien muovien ja kemikaalien valmistukseen.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.