https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Finnair tutkii sähkölentokoneiden tuomista laivastoonsa

Finnair on allekirjoittanut Letter of Interest –aiesopimuksen Hear Aerospacen kehitteillä olevista Heart ES-19 –sähkölentokoneista. Finnair näkee potentiaalia kahdellekymmenelle 19-paikkaiselle Heart Aerospacen ES-19 sähkökoneelle, joita voitaisiin tulevaisuudessa hyödyntää ensisijaisesti yhtiön lyhyillä reiteillä osana monimuotoisia matkaketjuja.

finnair_neste

Heart Aerospace on arvioinut ensimmäisten kaupallisten lentojen näillä koneilla olevan mahdollisia vuonna 2026.

– Sähkölentäminen on osa tulevaisuuden keinovalikoimaa lentämisen ilmastokysymysten ratkaisemisessa etenkin lyhyillä reiteillä. Haluamme olla aktiivisesti mukana kehittämässä ja käyttöönottamassa uusia teknologioita, joilla mahdollistetaan hiilineutraali lentäminen, sanoo Finnairin vastuullisuusjohtaja Anne Larilahti lehdistötiedotteessa.

– Olemme innoissamme, että Finnair on allekirjoittanut Letter of Interest -aiesopimuksen sähkölentokoneistamme. Finnairilla on alan kunnianhimoisimpiin kuuluvat ympäristötavoitteet ja uskomme, että sähkölentokoneemme voivat olla tärkeässä roolissa hiilineutraalin lentämisen mahdollistamisessa Finnairin lyhyillä reiteillä. Olemme työskennelleet yhdessä läheisesti pohjoismaisen hankkeen parissa, ja olemme olleet hyvin vaikuttuneita yhtiön määrätietoisuudesta ja sitoutuneisuudesta. Olemme hyvin kiitollisia yhtiön tuesta kehittäessämme ja sertifioidessamme ES-19-konetta, sanoo Heart Aerospacen toimitusjohtaja Anders Forslund.

Finnair on ollut vuodesta 2019 lähtien mukana pohjoismaisessa hankkeessa, jossa edistetään sähkölentämisen kehitystä. Hanke keskittyy neljään alueeseen, joissa kaikissa on selvät tavoitteet sähkölentämisen edistämiseksi: sähkölentämisen infrastruktuurin standardisointi Pohjoismaissa, liiketoimintamallien kehittäminen alueelliseen lentämiseen, lentokoneteknologian kehittäminen pohjoisen sääolosuhteisiin ja alustan luominen eurooppalaiselle ja globaalille yhteistyölle.   

Finnairin tavoitteena on puolittaa lentämisen nettopäästöt vuoden 2025 loppuun mennessä vuoden 2019 tasosta, ja saavuttaa hiilineutraalius vuonna 2045. Tavoitteeseen pääsemiseen tarvitaan laajaa keinovalikoimaa, mukaan lukien polttoainetehokkuuden parantaminen, koneiden painon vähentäminen, eri liikennemuotojen yhdistäminen, päästökauppa, uusiutuvat ja vaihtoehtoiset polttoaineet sekä uusi lentokoneteknologia, yhtiö on kertonut. 

– Lentämisen ilmastohaasteen ratkaisu on välttämätöntä, jotta lentämisen tuoma sosiaalinen ja taloudellinen hyvä voivat jatkua, Larilahti sanoo.

– Monet ratkaisuista edellyttävät yhteistyötä, myös yli teollisuudenalojen, ja yhteistyö kumppaneiden kanssa on keskeisessä roolissa vastuullisuustyössämme.

Heart Aerospace on ruotsalainen ilmailualan startup, joka sijaitsee Göteborgissa Ruotsissa. Yhtiö kehittää parhaillaan yhdeksäntoista matkustajan ES-19 –sähkölentokonetta, jonka sähköinen kantama on 400 km, ja joka on tarkoitus ottaa käyttöön kaupallisesti vuonna 2026.

Uusimmat artikkelit

Valmetilta teollisen internetin ratkaisu mittaustiedon keräämiseen kaasukuljetuskonteista

Valmet on kehittänyt teollisen internetin ratkaisun, joka kerää kriittistä mittaustietoa kaasukuljetuskonteista. Tarkka tiedonkeruu ilman perinteisiä fyysisiä mittauksia parantaa räjähdysherkkien, esimerkiksi metaania tai vetyä sisältävien konttien turvallisuutta, tuo säästöjä ja antaa tietoja konttien sisällöstä logistiikkaa varten.

19.10.2021 | Tutkimus ja koulutus

Neste avaa tutkimuskeskuksen Singaporeen

Neste vauhdittaa kasvustrategiansa toteutusta perustamalla tutkimuskeskuksen Singaporeen. Investoinnin myötä Neste kasvattaa maailmanlaajuista tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoimintaansa ja edistää kumppaniyhteistyötä Aasian ja Tyynenmeren alueella ja erityisesti Singaporessa.

18.10.2021 | Alan Uutiset

Metsäteollisuus elpyy – teollisuuspuun hakkuut kasvavat

Koronapandemian vähittäinen väistyminen ja talouden elvytystoimien jatkuminen heijastuvat maailmantalouteen ja kasvattavat metsäteollisuustuotteiden tuotanto- ja vientimääriä vuonna 2021. Suomessa teollisuuden kasvava puuntarve lisää hakkuumääriä ja nostaa kantohintoja.

K-ryhmä saavutti vuoden 2025 energiatehokkuustavoitteensa – taustalla uudet innovaatiot

K-ryhmä sitoutui vuonna 2017 pienentämään energiankulutustaan 7,5 prosenttia vuoteen 2025 mennessä. Tuoreet luvut paljastavat, että tavoite on täyttynyt neljä vuotta etuajassa.

Terrafamen akkukemikaalitehtaan tuotannon ylösajo on käynnistynyt

Terrafamen uuden akkukemikaalitehtaan tuotannon ylösajo on käynnistynyt. Terrafame teki päätöksen akkukemikaalitehtaan 240 miljoonan euron investoinnista vuonna 2018. Akkukemikaalitehdas on valmistuessaan kapasiteetiltaan yksi maailman suurimmista akkukemikaalien tuotantolinjoista.

VR ottaa käyttöön koneälyisen apukuskin

VR on ottanut kevään aikana sekä matkustaja- että tavaraliikenteen junissa käyttöön veturinkuljettajaa avustavan, koneälyä hyödyntävän DAS-järjestelmän. DAS auttaa optimoimaan junan ajoa niin, että energiatehokkuus lisääntyy, täsmällisyys paranee ja samalla matkustusmukavuus kasvaa.

1.6.2021 | Kumppaniartikkeli

S/Y Christopher -jahdin peräsimien tiivisteiden vaihto – kuinka jahti päätyi Suomeen?

Viisi vuotta sitten S/Y Christopher -jahti oli Mallorcalla kunnostuksessa ja Baltic Yachts auttoi heitä siellä monissa kunnostukseen liittyvissä asioissa. Samalla Baltic Yachts loi hyvät suhteet kapteeni Mark O’Reillyyn.