https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Kuusakosken ensimmäinen kaasukäyttöinen kuorma-auto aloitti kuljetuksensa syksyllä

Suomalainen kierrätysliiketoiminnan yhtiö Kuusakoski on ottanut käyttöönsä ensimmäisen paineistetulla kaasulla (CNG) kulkevan kuorma-autonsa syyskuun alussa. 

kuusakoski

Kaasu on vähäpäästöinen vaihtoehto perinteisille polttoaineille ja merkittävässä asemassa liikenteen päästöjen vähentämisessä.

Kaasukäyttöisten ajoneuvojen määrä on kasvanut raskaan liikenteen sektorilla huimaa vauhtia. Syksyn aikana kierrätysalan johtava toimija Kuusakoski otti käyttöönsä ensimmäisen kaasukäyttöisen kuorma-autonsa, joka palvelee asiakkaita Uudenmaan alueella. Yritys harkitsee useampien kaasukäyttöisten ajoneuvojen hankintaa tulevaisuudessa.

- Tavoitteemme on ottaa vähäpäästöisempää kuljetuskalustoa käyttöön Kuusakosken kuljetuksissa. Uudella ajoneuvolla olemme saaneet arvokasta tietoa kaasukäyttöisestä kuljetuskalustosta. Aiomme hyödyntää tietoa uusien ajoneuvojen hankinnassa, kertoo Kuusakosken logistiikkajohtaja Krister Heinonen.

Laajeneva kaasutankkausasemaverkosto tekee kaasukäyttöisten ajoneuvojen valinnasta entistä mutkattomampaa, mikä lisää yritysten kiinnostusta kaasua kohtaan. Myös ajoneuvotekniikan kehittyminen raskaissa ajoneuvoissa ja polttoaineen kustannustehokkuus vaikuttavat kaasun lisääntyvään kysyntään. 

Kaasu vastaa vihreämpien ratkaisujen kasvavaan kysyntään

Kuusakosken uutta paineistetulla kaasulla kulkevaa kuorma-autoa ajaa helsinkiläinen kuljetusyhtiö K&O Tiilikainen, jolla on kaiken kaikkiaan kuusi ajoneuvoa. Niistä kaksi kulkee nesteytetyllä maakaasulla (LNG). Kaikki kolme kaasukäyttöistä ajoneuvoa ovat saaneet positiivista palautetta niin kuljettajilta kuin asiakkailtakin.

- Kuljettajat ovat antaneet kiitosta kaasukäyttöisten ajoneuvojen toimivuudesta, ja asiakkaat ovat iloinneet vihreämpien vaihtoehtojen lisääntymisestä. Meille on tärkeää auttaa asiakkaitamme saavuttamaan omia tavoitteitaan tarjoamalla uudenlaista ympäristöystävällisempää kuljetuskalustoa, kertoo K&O Tiilikaisen toimitusjohtaja Ossi Tiilikainen.

Paineistettu maa- ja biokaasu soveltuu kuorma-autoihin, paikallisjakeluun ja jätekuljetuksiin. Paineistetun maakaasun elinkaaren aikaiset kasvihuonekaasupäästöt ovat noin 25 prosenttia alhaisemmat kuin bensiinillä, ja biokaasulla saavutetaan jopa 85 prosentin kasvihuonekaasupäästövähenemä polttoaineen koko elinkaaren aikana.

Runkoliikenteeseen soveltuva LNG mahdollistaa merkittäviä vähennyksiä raskaan liikenteen kasvihuonekaasupäästöissä. Suomessa jakelu- ja raskasliikenne aiheuttavat jopa 40 prosenttia maantieliikenteen päästöistä. LNG:n koko elinkaaren aikaiset kasvihuonekaasupäästöt ovat yli 20 prosenttia pienemmät kuin esimerkiksi fossiilisen dieselin. Kaasun käytössä syntyy vain murto-osa lähipäästöjä, kuten typenoksideja ja pienhiukkaspäästöjä.

Uusimmat artikkelit

19.12.2024 | Alan Uutiset

VR FleetCare sai ison tilauksen raskaskuljetusvaunuista Norjan ja Ruotsin Puolustusvoimille

Arktinen osaaminen on sarjavalmistukseen soveltuvien vaunujen suunnittelun lähtökohtana. Pohjoismaisen huoltovarmuuden kannalta hanke on merkittävä; se mahdollistaa raskaiden puolustusmateriaalien kuljetukset rautateitse.

18.12.2024 | Tutkimus ja koulutus

Oppisopimuksella ammattiin - Ovako Imatran ensimmäinen oppisopimusryhmä valmistui

Oppisopimuskoulutuksessa opiskelijat ovat työsuhteessa ja saavat palkkaa oppiessaan uutta. Vasta valmistuneiden, metallien jalostuksen ammattilaisten Henri Luostarisen ja Marjo Saarelaisen mielestään teollisuusala ja oppisopimusmuotoinen opiskelu sopii erityisesti heille, jotka ovat kiinnostuneita tekniikasta ja käsillä tekemisestä. 

12.12.2024 | Kumppaniartikkeli

Väylät kuntoon

Väylävirastolla, kunnilla ja kaupungeilla on paljon tieverkoston korjausvelkaa. Teitä ei kuitenkaan kannata päällystää ennen kuin on tutkittu kantavatko teiden pohjat. Pahimmassa tapauksessa päällystetty tie on seuraavana keväänä taas rikki.

Metsä Group: Puuperäisen hiilidioksidin talteenotto on iso mahdollisuus

Metsä Group ja Andritz ovat selvittäneet, millaisia vaikutuksia aiheutuisi noin neljän miljoonan hiilidioksiditonnin talteenotosta Kemin biotuotetehtaalla.

Alykkäämpää ja turvallisempaa lasintuotantoa

Jo minuutin sähkökatkos voi aiheuttaa lasintuotannolle jopa kuuden kuukauden suunnittelemattoman seisokin. Schneider Electricin ja Saint-Gobainin yhteisellä hankkeella varmistetaan lasintuotannolle kriittisen hehkutusprosessin luotettavuus ohjelmistopohjaisen automaation avulla.

Fazer sähköistää Lappeenrannan makeistehtaan höyryn tuotannon – yli 10 prosentin vähennys koko konsernin päästöihin

Höyryn tuotannon sähköistyksen myötä tehtaan hiilidioksidipäästöt vähenevät vuositasolla noin 90 prosenttia ja koko Fazer-konsernin päästöt yli 10 prosenttia.

Vesilaitosyhdistyksen Kalkkikivialkalointiopas on päivitetty ajantasalle

Päivitettyyn oppaaseen on kerätty käyttökokemuksia vedenkäsittelylaitoksilta ja uutta tietoa muun muassa kalkkikivialkaloinnin hiilijalanjälkeen, huoltovarmuuteen ja turvallisuuteen liittyen.