Metsä Boardin tavoitteena fossiilittomat tehtaat 2030 mennessä

Metsä Groupin tavoitteena on saavuttaa fossiilittomat tehtaat 2030 mennessä. Tavoite sisältää sekä oman energian tuotannon päästöt että ostoenergian päästöt. Tällä hetkellä 82  prosenttia Metsä Boardin tehtaiden käyttämästä energiasta on fossiilitonta.

metsa

Metsä Board myös tähtää 30 prosentin vähennykseen prosessiveden käytössä tuotetonnia kohden ja vähintään 10 prosentin parannukseen energiatehokkuudessa vuoteen 2030 mennessä vuoden 2018 tasoihin verrattuna. Näillä on myös merkittävä vaikutus tehtaiden fossiilittomuuden saavuttamisessa.

- Uudet tavoitteet ovat osoitus sitoutumisestamme ilmastonmuutoksen torjumiseen YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden mukaisesti. Tämä luonnollisesti vaatii investointeja. Vastikään julkistettu suunnitelma Metsä Board Husumin sellutehtaan uudistamisesta olisi merkittävä askel matkallamme kohti sataprosenttisesti fossiilitonta tuotantoa” sanoo Mika Joukio, Metsä Boardin toimitusjohtaja.

Pääraaka-aine Metsä Boardin kartongin valmistuksessa on uusiutuva ja sataprosenttisesti jäljitettävissä oleva puu, joka on peräisin kestävästi hoidetuista pohjoiseurooppalaisista metsistä. Yksi Metsä Boardin tavoitteista on myös se, että vähintään 90 prosenttia tuotteisiin käytetystä puuraaka-aineesta tulisi sertifioiduista metsistä 2030 mennessä. Vuonna 2018 sertifioidun puun osuus oli 79 prosenttia käytetystä puuraaka-aineesta.

Metsä Board on osa Metsä Groupia, joka on merkittävä hiilinielu eli sen toiminnassa hiiltä sitoutuu selvästi enemmän kuin sen päästöt ovat. Metsä Boardin kestävän kehityksen tavoitteet perustuvat Metsä Groupin strategisiin 2030 kestävän kehityksen tavoitteisiin.

Metsä Boardin kestävästä kehityksestä ja kaikista 2030 tavoitteista on luettavissa yhtiön verkkosivuilta  https://www.metsaboard.com/Sustainability/Pages/Sustainability-targets.aspx

Uusimmat artikkelit

Fortumilta ratkaisu jätteenpolton tuhkaongelmaan

Fortum avaa lähiviikkojen aikana Suomen ensimmäisen tuhkankäsittelylaitoksen Porin Mäntyluodossa. Kyseessä on merkittävä ratkaisu tuhkan polttamisen mukana syntyvän suolaongelman poistamiseksi.

15.10.2019 | Tutkimus ja koulutus

IoT:n hyödyntäminen yrityksissä on merkittävässä kasvussa

Elisan teettämän tutkimuksen* mukaan jo lähes puolet yli 500 hengen suomalaisista yrityksistä ja organisaatioista hyödyntää esineiden internetiä. Sen käyttäminen on lisääntynyt erityisesti 250–1000 hengen yrityksissä ja organisaatioissa.

Uusi moottoroitu sääsuoja edistää puurakentamista

NCC rakentaa Kruunuasunnoille Turun Linnanfälttiin kahta puukerrostaloa, jotka valmistuvat täysin uudenlaisen sääsuojan alla. 

14.10.2019 | Alan Uutiset

Rakentamisen hyvä suhdannevaihe on päättymässä

Rakentamisen tuotanto pysyy kuluvana vuonna lähellä nykytasoaan tai vähenee enintään kaksi prosenttia vuodentakaisesta, arvioi rakennusalan suhdanneryhmä 14. lokakuuta julkaistussa raportissaan. Ensi vuonna rakentamisen tuotanto vähenee 1,5–3,5 prosenttia.

Empower ja Visuon käynnistävät yhteistyön 360°VR-teknologiaa hyödyntävien digitaalisten ratkaisujen kehittämisessä

Empower ja 360° visuaalisten työkalujen toimittaja Visuon ovat aloittaneet yhteistyön, jossa teollisuudelle älykästä kunnossapitoa ja ylläpidon analytiikkapalveluita tarjoava Empower hyödyntää Visuonin 360° VR-teknologiaan pohjautuvaa alustaa Em360° toimitilojen mallinnus- ja etähallintaratkaisussa Suomessa.

18.9.2019 | Kumppaniartikkeli

Uusi puhtaasti kaasukäyttöinen Wärtsilä 31SG -moottori vähentää merenkulun päästöjä

Teknologiayhtiö Wärtsilä tuo markkinoille puhtaasti  kaasukäyttöisen Wärtsilä 31SG -moottorin  merisovelluksia varten. Wärtsilä 31 -tuotealustaan perustuvan moottorin dieselversio julkaistiin  Guinnessin ennätystenkirjassa maailman tehokkaimpana nelitahtidieselmoottorina

Perusväylänpidon lisärahoitus tulee tiestölle viime tipassa

Hallitus on sopinut vuoden 2020 budjettiesityksestä.  Perusväylänpidon rahoitukseen ehdotetaan pysyvää 300 miljoonan euron tasokorotusta tie-, raide- ja vesiväylien korjausvelan kasvun pysäyttämiseksi ja korjausvelan vähentämiseksi. Yhdessä muiden korotusten kanssa perusväylänpidon rahoitukseen tulee lisäystä 362 miljoonaa euroa vuonna 2020.