https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Neste ja Lufthansa vahvistavat yhteistyötään

Neste ja eurooppalainen lentoyhtiö Lufthansa vahvistavat yhteistyötään, joka koskee lentoliikenteen uusiutuvien ratkaisujen kehittämistä. Osana yhteistyötä Lufthansa käyttää Nesteen uusiutuvan lentopolttoaineen ja fossiilisen lentopolttoaineen sekoitusta Frankfurtista lähtevillä lennoillaan. Ensimmäinen erä uusiutuvaa lentopolttoainetta toimitettiin Lufthansalle aiemmin tänä vuonna. 

NESTE_LUFT

Nesteen ja Lufthansan välinen yhteistyö alkoi jo vuonna 2011. Silloin Lufthansa testasi menestyksekkäästi Nesteen uusiutuvaa lentopolttoainetta yhteensä 1 187 lennolla Frankfurtin ja Hampurin välillä. Lufthansa oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka koekäytti vaihtoehtoista polttoainetta säännöllisissä lentotoiminnoissaan noin kuuden kuukauden ajan BurnFair-yhteistyöhankkeessa.

Nesteen mukaan ilmailualan osuus ihmisten toiminnasta aiheutuvista CO2-päästöistä maailmassa on noin 3 prosenttia.

- Ilmailualalla on jo asetettu kunnianhimoisia tavoitteita lentoliikenteeseen liittyvien päästöjen vähentämiseksi, ja vastuullisesti tuotettu uusiutuva lentopolttoaine on tärkeä osa ratkaisua.

Nesteen uusiutuva lentopolttoaine valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista, kuten jätteistä ja tähteistä. Uusiutuvalla lentopolttoaineella on kuljetukset mukaan lukien jopa 80 prosenttia pienempi hiilijalanjälki koko elinkaarensa ajalta kuin fossiilisella lentopolttoaineella.

- Se on täysin yhteensopivaa nykyisen lentokonemoottoriteknologian ja polttoaineen jakeluinfrastruktuurin kanssa, kun sitä sekoitetaan fossiiliseen lentopolttoaineeseen. Yhdysvalloissa ja Euroopassa yhtiön vuotuinen uusiutuvan polttoaineen tuotanto on tällä hetkellä 100 000 tonnia. Singaporen jalostamon valmistuttua vuoteen 2022 mennessä Nesteen uusiutuvan lentopolttoaineen tuotantokapasiteetti on yli miljoona tonnia.

Uusimmat artikkelit

5.6.2025 | Alan Uutiset

Itämeren alueen kantaverkkoyhtiöt: yhdistetään maat tehokkaalla meriverkolla

BOGI hankkeen raportin mukaan Itämeren energiantuotantopotentiaali on noin 93 gigawattia. Turvallisuus ja suojaus ovat keskeisessä asemassa infraa rakennettaessa.

Tekoäly torjuu törmäykset – sensorijärjestelmä saa junan pysähtymään ajoissa norsunkin edessä

VTT:n kehittämää sensorijärjestelmää on testattu Intiassa. Se estää liikenneonnettomuuksia ja parantaa kaivosteollisuuden tuottavuutta.

Valmet lanseerasi DNAe-ratkaisun meriteollisuudelle

Täysin selainpohjainen merenkulun ohjausjärjestelmä integroituu saumattomasti laivojen laitteisiin.

Aalto-yliopistosta valmistuu avoimen automaation osaajia

"Oppiminen on sujunut parhaiten silloin, kun opiskelijoilla ei ole ennakko-oletuksia oikeasta tai väärästä tavasta tehdä automaatiota," tekniikan professori Valeriy Vyatkin toteaa. 

Rail Baltica -ratatyömaalla hyödynnetään suomalaista 3D-koneohjausjärjestelmää

Täysin digitalisoidussa mallipohjaisessa rakentamisessa työtä voivat tehdä yhdessä reaaliaikaisesti infrasuunnittelija, työkoneenkuljettaja, työmaapäällikkö ja projektinjohto.

Kemikaalit aiheuttavat paljon vakavia työtapaturmia – laiminlyönnit voivat johtaa rikosseuraamuksiin

”Työpaikoilla käytetään paljon vaarallisia kemikaaleja huolimattomasti. Valitettavasti monet työnantajat eivät tunnista kemiallisten tekijöiden aiheuttamaa vaaraa omalla työpaikallaan”, työsuojelutarkastaja Mikko Järvenreuna toteaa.

10.3.2025 | Kumppaniartikkeli

Sulzerin innovatiiviset ratkaisut vedenkäsittelyyn ja pumppaamiseen

Sulzer on yksi Suomen johtavista vedenkäsittelyn ja pumppausteknologian toimijoista. Yhtiön panostukset kotimaisuuteen, kestävään kehitykseen, kokonaisratkaisuihin ja asiakaspalveluun tekevät siitä luotettavan kumppanin sekä kunnallisille että teollisille toimijoille.