SwingIO:n pilvipalvelu parantaa turvallisuutta ja tehostaa toimintaa
Suorittavan työn tekijöitä ovat ne 2/3 Suomen työväestöstä, jotka eivät istu toimistoissa, tietokoneiden ääressä, vaan tekevät niin sanottuja oikeita töitä. Näiden töiden suurimpia haasteita on tiedonkulku. Tieto kulkee hitaasti ja asioita hoidetaan käyttämällä paperilappuja ja lomakkeita. Tehtyjä asioita joudutaan korjaamaan ja tekemään jopa kokonaan uudelleen. Esimerkiksi turvallisuus- ja laatuhavaintoja ei kirjata aina ylös, vaikka niillä voisi tutkitusti vaikuttaa suoraan niiden aiheuttamiin kustannuksiin. Heikko tiedonkulku aiheuttaa toiminnan hidastumisen lisäksi myös työtyytymättömyyttä. Yli 60 prosenttia työntekijöistä kaipaakin nopeampaa ja avoimempaa tiedonkulkua työhön. Olisiko aika jo kypsä siihen että myös näitä haasteita voitaisiin ratkaista tietotekniikalla?
SwingIO-pilvipalvelu on ratkaisu näihin tarpeisiin. Paremman tiedonkulun lisäksi se tarjoaa työnjohdolle ajantasaisen tilannekuvan tuotannosta ja sen mahdollisista ongelmista. Palvelu soveltuu kaikille toimialoille aina tuotanto- ja prosessiteollisuudesta palveluyrityksiin.
SwingIO toimii alustana yrityksen sosiaaliselle viestinnälle. Sosiaalinen media on tuttua jo isolle osalle suomalaisia. Palveluita käytetään suurelta osin myös älylaitteilla, mobiilisti. Tämä on muuttanut odotuksia käytettävyydestä sekä osoittanut osallistumisen ja myös joukkoälyn voiman. Ihmisillä on osaamista ja halua toimia uudella tavalla, miksipä ei myös työelämässä. Toimistotyössä onkin jo käynnistynyt murros, jossa yritysten työnkulkuun ollaan tuomassa sosiaalisen median kaltaisia työkaluja ja toimintatapoja.
SwingIO-palvelu sisältää paljon sosiaalisesta mediasta tuttuja toimintoja kuten profiilit, kirjaukset, kommentit, kuittaukset ja kuvat. Asiakkaan tarpeisiin mukautuva ratkaisu mahdollistaa lisäksi yrityskohtaiset kirjauspohjat, jotka soveltuvat lukuisiin päivittäisen työn prosesseihin kuten laatupoikkeamat, turvallisuushavainnot, kehitysideat ja tiedotteet. Helppokäyttöinen palvelu on kehitetty käytettäväksi älypuhelimilla ja tableteilla, työn keskeltä. Palvelusta voidaan lähettää myös reaaliaikaisia hälytyksiä ja ilmoituksia käyttäjille.
Tuomalla tarvittavat tiedot ja vuorovaikutus työn keskelle lisätään työn tuottavuutta jopa 25 prosenttia (McKinsey & Co 2013, Evolution of the Networked Enterprise). Parempi tiedonkulku antaa enemmän aikaa varsinaisten töiden suorittamiseen. Työtapaturmat ja virheet sekä niistä aiheutuvat kustannukset vähenevät. Yhteisöllisyys ja avoin viestintäkulttuuri lisää myös työhyvinvointia. Sosiaalisia toimintatapoja hyödyntävillä yrityksillä onkin tutkitusti yli 50 prosenttia pienempi työntekijöiden vaihtuvuus (Microsoft 2014, Enterprise Social From Microsoft).
Netwell on kehittänyt jo yli 20 vuoden ajan IT-ratkaisuja tuottavuuden ja ihmisten välisen vuorovaikutuksen tehostamiseen. SwingIO-palvelu valmistui TEKES-tuotekehitysprojektin lopputuloksena 2014. Palvelu on tuotannossa ja saatavilla sekä Suomessa että kansainvälisillä markkinoilla.
Lisätietoja: http://swingio.fi