https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

WE Tech parantaa energiatehokkuutta Merenkurkussa yhteistyössä Danfossin ja VEO:n kanssa

Vaasalainen energiatehokkaisiin laivaratkaisuihin erikoistunut WE Tech Solutions toimittaa yhteistyössä Danfossin ja VEO:n kanssa tämän hetken nykyaikaisimman ja energiatehokkaimman hybridisähköisen potkurikäytön Wasalinen uuteen matkustaja-autolauttaan. Aluksen rakentamisesta vastaa Rauma Marine Constructions. 

Laiva-jäissä-808x544

 WE Tech johtaa suomalaisessa meriteollisuudessa ainutlaatuista yhteistyötä Danfossin ja VEO:n kanssa. Uusi korkean jääluokan alus luovutetaan tilaajalle toukokuussa 2021, ja se liikennöi Merenkurkun yli Vaasa-Uumaja-väliä päivittäin.

- Tulemme toimittamaan alukseen monia kehittyneitä ratkaisuja, kuten päästöttömän liikennöinnin mahdollistavan toiminnon, joka tekee Vaasan ja Uumajan välisestä laivamatkasta mahdollisimman mukavan ja rauhallisen, koska aluksen melua, värähtelyä ja päästöjä saadaan oleellisesti vähennettyä. Tämä tekee laivamatkasta entistä miellyttävämmän matkustajille, sanoo WE Techin toimitusjohtaja Mårten Storbacka.  

- Uuteen alukseen tulee WE Techin suunnittelema hybridisähköinen potkurikäyttöjärjestelmä, johon kuuluvat generaattorit, potkurilaitteistojen sähkökäytöt, akustojärjestelmä, potkurikäyttöjen sähkölaitteistojen keskukset, maasyöttökeskukset, energianhallintajärjestelmä ja potkurin ohjausjärjestelmä. WE Techin hybridisähköisellä propulsiojärjestelmällä toteutetaan aluksen voimansiirto ABB:n toimittamiin Azipod-mallisiin potkureihin, Storbacka jatkaa.

WE Tech toimittaa alukseen myös erityisen tehon- ja energianhallintajärjestelmän, jolla ohjataan aluksen eri toimintoja aluksen automaatiojärjestelmän alaisuudessa. Aluksen hybridisähköisellä propulsiojärjestelmällä on merkittävä rooli, koska sen avulla voidaan säästää tonneittain polttoainetta ja vähentää päästöjä niin merellä kuin satamassa.

- Vaasanseudun energiaklusteri on aina ollut tuottelias, ja yhteistyö WE Techin, Danfossin ja VEO:n välillä Wasalinen uuden matkustaja-autolautan osalta on jälleen erinomainen esimerkki yhteistyön voimasta. Vahvat ja tiiviit suhteet kumppaneidemme kanssa ovat ratkaisumme parhaan suorituskyvyn selkäranka”, toteaa Mårten Storbacka.

Uusinta nestejäähdytteistä taajuusmuuttajateknologiaa

- Vaasa on yksi Danfoss Drivesin sähköistämiseen suunnattujen tuotteiden tuotekehitys- ja tuotantopaikkakunta. Olemme tyytyväisiä siitä, että olemme mukana Vaasan uudessa, viimeisintä ja energiatehokkainta teknologiaa hyödyntävässä hybridikäyttöisessä matkustaja-autolautassa. Danfoss on huippuosaaja sähköisiin ja hybridisähköisiin potkurikäyttöihin suunnattujen taajuusmuuttajien toimittajana, sanoo Danfossin Drivesin johtaja Vesa Laisi.

- Tässä aluksessa esittelemme markkinoille tulevia uusia innovatiivisia ratkaisujamme, ja teemme yhteistyötä jopa yli kilpailurajojen. Tämä uutta teknologiaa sisältävä laivaprojekti on saumattoman ja tiiviin yhteistyön tulosta Vaasanseudulla.

Laisin mukaan kaikki alukseen toimitettavat Danfossin taajuusmuuttajat valmistetaan yhtiön Vaasan-tehtaalla.

VEO vahvistaa jalansijaansa laivanrakennusteollisuudessa

VEO:sta on tullut merkittävä sähköjärjestelmien toimittaja laivanrakennusteollisuudessa. Tilauskirjassa on suuri määrä risteilijöihin toimitettavia sähköistysprojekteja vuoteen 2025 saakka.

- VEO on panostanut pienjännitealueen kaapitettujen kokonaisuuksien tuotekehitykseen ja käyttänyt Danfossin uusinta tekniikka, erityisesti hybridijärjestelmissä. WE Techin ja Danfossin kanssa tehdyistä yhteisistä projekteista saatua kokemusta on hyödynnetty uusien kaapitettujen ratkaisujen kehityksessä ja testauksessa. Tämä uusi Rauma Marine Constructions (RMC) -telakalta saatu tilaus on erinomainen todiste hyvästä yhteistyöstä vaasalaisten teknologiayhtiöiden välillä, sanoo VEO:n toimitusjohtaja Timo Ala-Heikkilä.

Lisäksi WE Techin hybridisähköiseen propulsiojärjestelmään kuuluvat sveitsiläisen Leclanchén toimittama akustojärjestelmä sekä brasilialaisen WEG:in toimittamat neljä generaattoria, joilla tuotetaan sähköenergiaa päämoottoreilta potkurikäyttöä ja muita sähkölaitteita varten.

Uusimmat artikkelit

22.11.2024 | Alan Uutiset

Presidentti Stubb jakoi ensimmäistä kertaa kansainvälistymispalkinnot

Yrityspalkinnot saivat Unikie, Konecranes ja ABB. Yhteisöpalkinto annettiin Forest Joensuulle.

Uusittu turbiini vie Metsä Board Kyron tehdasta lähemmäs fossiilittomuutta

Uuden turbiinin paremman hyötysuhteen ansiosta tehtaan biovoimalan tuottaman sähkön osuus tehtaan kokonaistarpeesta kasvaa 50 prosenttiin aiemman kolmasosan sijaan.

Alykkäämpää ja turvallisempaa lasintuotantoa

Jo minuutin sähkökatkos voi aiheuttaa lasintuotannolle jopa kuuden kuukauden suunnittelemattoman seisokin. Schneider Electricin ja Saint-Gobainin yhteisellä hankkeella varmistetaan lasintuotannolle kriittisen hehkutusprosessin luotettavuus ohjelmistopohjaisen automaation avulla.

Fazer sähköistää Lappeenrannan makeistehtaan höyryn tuotannon – yli 10 prosentin vähennys koko konsernin päästöihin

Höyryn tuotannon sähköistyksen myötä tehtaan hiilidioksidipäästöt vähenevät vuositasolla noin 90 prosenttia ja koko Fazer-konsernin päästöt yli 10 prosenttia.

Vesilaitosyhdistyksen Kalkkikivialkalointiopas on päivitetty ajantasalle

Päivitettyyn oppaaseen on kerätty käyttökokemuksia vedenkäsittelylaitoksilta ja uutta tietoa muun muassa kalkkikivialkaloinnin hiilijalanjälkeen, huoltovarmuuteen ja turvallisuuteen liittyen.

2.10.2024 | Tutkimus ja koulutus

SSAB:n Raahen tehtaan uusi päälaboratorio on Pohjoismaiden suurimpia

Laborotorion rakentaminen on osa yhtiön valmistautumista fossiilivapaaseen teräksentuotantoon. Vuosittain laboratoriossa analysoidaan noin 240 000 näytettä, joista tehdään noin 4,4 miljoonaa määritystä.

27.9.2024 | Kumppaniartikkeli

Innovaatiot vaativat yhteistyötä

Suomalainen osaaminen on tärkeässä roolissa globaalin pumppujätti Sulzerin toiminnassa. Sen varaan rakentuvat sekä oma että kumppanien prosessien tutkimus- ja kehitystoiminta ja tehokkuuden jatkuva parantaminen.