https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

WE Tech parantaa energiatehokkuutta Merenkurkussa yhteistyössä Danfossin ja VEO:n kanssa

Vaasalainen energiatehokkaisiin laivaratkaisuihin erikoistunut WE Tech Solutions toimittaa yhteistyössä Danfossin ja VEO:n kanssa tämän hetken nykyaikaisimman ja energiatehokkaimman hybridisähköisen potkurikäytön Wasalinen uuteen matkustaja-autolauttaan. Aluksen rakentamisesta vastaa Rauma Marine Constructions. 

Laiva-jäissä-808x544

 WE Tech johtaa suomalaisessa meriteollisuudessa ainutlaatuista yhteistyötä Danfossin ja VEO:n kanssa. Uusi korkean jääluokan alus luovutetaan tilaajalle toukokuussa 2021, ja se liikennöi Merenkurkun yli Vaasa-Uumaja-väliä päivittäin.

- Tulemme toimittamaan alukseen monia kehittyneitä ratkaisuja, kuten päästöttömän liikennöinnin mahdollistavan toiminnon, joka tekee Vaasan ja Uumajan välisestä laivamatkasta mahdollisimman mukavan ja rauhallisen, koska aluksen melua, värähtelyä ja päästöjä saadaan oleellisesti vähennettyä. Tämä tekee laivamatkasta entistä miellyttävämmän matkustajille, sanoo WE Techin toimitusjohtaja Mårten Storbacka.  

- Uuteen alukseen tulee WE Techin suunnittelema hybridisähköinen potkurikäyttöjärjestelmä, johon kuuluvat generaattorit, potkurilaitteistojen sähkökäytöt, akustojärjestelmä, potkurikäyttöjen sähkölaitteistojen keskukset, maasyöttökeskukset, energianhallintajärjestelmä ja potkurin ohjausjärjestelmä. WE Techin hybridisähköisellä propulsiojärjestelmällä toteutetaan aluksen voimansiirto ABB:n toimittamiin Azipod-mallisiin potkureihin, Storbacka jatkaa.

WE Tech toimittaa alukseen myös erityisen tehon- ja energianhallintajärjestelmän, jolla ohjataan aluksen eri toimintoja aluksen automaatiojärjestelmän alaisuudessa. Aluksen hybridisähköisellä propulsiojärjestelmällä on merkittävä rooli, koska sen avulla voidaan säästää tonneittain polttoainetta ja vähentää päästöjä niin merellä kuin satamassa.

- Vaasanseudun energiaklusteri on aina ollut tuottelias, ja yhteistyö WE Techin, Danfossin ja VEO:n välillä Wasalinen uuden matkustaja-autolautan osalta on jälleen erinomainen esimerkki yhteistyön voimasta. Vahvat ja tiiviit suhteet kumppaneidemme kanssa ovat ratkaisumme parhaan suorituskyvyn selkäranka”, toteaa Mårten Storbacka.

Uusinta nestejäähdytteistä taajuusmuuttajateknologiaa

- Vaasa on yksi Danfoss Drivesin sähköistämiseen suunnattujen tuotteiden tuotekehitys- ja tuotantopaikkakunta. Olemme tyytyväisiä siitä, että olemme mukana Vaasan uudessa, viimeisintä ja energiatehokkainta teknologiaa hyödyntävässä hybridikäyttöisessä matkustaja-autolautassa. Danfoss on huippuosaaja sähköisiin ja hybridisähköisiin potkurikäyttöihin suunnattujen taajuusmuuttajien toimittajana, sanoo Danfossin Drivesin johtaja Vesa Laisi.

- Tässä aluksessa esittelemme markkinoille tulevia uusia innovatiivisia ratkaisujamme, ja teemme yhteistyötä jopa yli kilpailurajojen. Tämä uutta teknologiaa sisältävä laivaprojekti on saumattoman ja tiiviin yhteistyön tulosta Vaasanseudulla.

Laisin mukaan kaikki alukseen toimitettavat Danfossin taajuusmuuttajat valmistetaan yhtiön Vaasan-tehtaalla.

VEO vahvistaa jalansijaansa laivanrakennusteollisuudessa

VEO:sta on tullut merkittävä sähköjärjestelmien toimittaja laivanrakennusteollisuudessa. Tilauskirjassa on suuri määrä risteilijöihin toimitettavia sähköistysprojekteja vuoteen 2025 saakka.

- VEO on panostanut pienjännitealueen kaapitettujen kokonaisuuksien tuotekehitykseen ja käyttänyt Danfossin uusinta tekniikka, erityisesti hybridijärjestelmissä. WE Techin ja Danfossin kanssa tehdyistä yhteisistä projekteista saatua kokemusta on hyödynnetty uusien kaapitettujen ratkaisujen kehityksessä ja testauksessa. Tämä uusi Rauma Marine Constructions (RMC) -telakalta saatu tilaus on erinomainen todiste hyvästä yhteistyöstä vaasalaisten teknologiayhtiöiden välillä, sanoo VEO:n toimitusjohtaja Timo Ala-Heikkilä.

Lisäksi WE Techin hybridisähköiseen propulsiojärjestelmään kuuluvat sveitsiläisen Leclanchén toimittama akustojärjestelmä sekä brasilialaisen WEG:in toimittamat neljä generaattoria, joilla tuotetaan sähköenergiaa päämoottoreilta potkurikäyttöä ja muita sähkölaitteita varten.

Uusimmat artikkelit

22.4.2024 | Alan Uutiset

Nesteen ensimmäinen koeajo käytetyistä renkaista valmistetulla pyrolyysiöljyllä onnistui

Koeajossa Neste tuotti korkealaatuista raaka-ainetta uusien muovien ja kemikaalien valmistukseen.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.