https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

WE Tech parantaa energiatehokkuutta Merenkurkussa yhteistyössä Danfossin ja VEO:n kanssa

Vaasalainen energiatehokkaisiin laivaratkaisuihin erikoistunut WE Tech Solutions toimittaa yhteistyössä Danfossin ja VEO:n kanssa tämän hetken nykyaikaisimman ja energiatehokkaimman hybridisähköisen potkurikäytön Wasalinen uuteen matkustaja-autolauttaan. Aluksen rakentamisesta vastaa Rauma Marine Constructions. 

Laiva-jäissä-808x544

 WE Tech johtaa suomalaisessa meriteollisuudessa ainutlaatuista yhteistyötä Danfossin ja VEO:n kanssa. Uusi korkean jääluokan alus luovutetaan tilaajalle toukokuussa 2021, ja se liikennöi Merenkurkun yli Vaasa-Uumaja-väliä päivittäin.

- Tulemme toimittamaan alukseen monia kehittyneitä ratkaisuja, kuten päästöttömän liikennöinnin mahdollistavan toiminnon, joka tekee Vaasan ja Uumajan välisestä laivamatkasta mahdollisimman mukavan ja rauhallisen, koska aluksen melua, värähtelyä ja päästöjä saadaan oleellisesti vähennettyä. Tämä tekee laivamatkasta entistä miellyttävämmän matkustajille, sanoo WE Techin toimitusjohtaja Mårten Storbacka.  

- Uuteen alukseen tulee WE Techin suunnittelema hybridisähköinen potkurikäyttöjärjestelmä, johon kuuluvat generaattorit, potkurilaitteistojen sähkökäytöt, akustojärjestelmä, potkurikäyttöjen sähkölaitteistojen keskukset, maasyöttökeskukset, energianhallintajärjestelmä ja potkurin ohjausjärjestelmä. WE Techin hybridisähköisellä propulsiojärjestelmällä toteutetaan aluksen voimansiirto ABB:n toimittamiin Azipod-mallisiin potkureihin, Storbacka jatkaa.

WE Tech toimittaa alukseen myös erityisen tehon- ja energianhallintajärjestelmän, jolla ohjataan aluksen eri toimintoja aluksen automaatiojärjestelmän alaisuudessa. Aluksen hybridisähköisellä propulsiojärjestelmällä on merkittävä rooli, koska sen avulla voidaan säästää tonneittain polttoainetta ja vähentää päästöjä niin merellä kuin satamassa.

- Vaasanseudun energiaklusteri on aina ollut tuottelias, ja yhteistyö WE Techin, Danfossin ja VEO:n välillä Wasalinen uuden matkustaja-autolautan osalta on jälleen erinomainen esimerkki yhteistyön voimasta. Vahvat ja tiiviit suhteet kumppaneidemme kanssa ovat ratkaisumme parhaan suorituskyvyn selkäranka”, toteaa Mårten Storbacka.

Uusinta nestejäähdytteistä taajuusmuuttajateknologiaa

- Vaasa on yksi Danfoss Drivesin sähköistämiseen suunnattujen tuotteiden tuotekehitys- ja tuotantopaikkakunta. Olemme tyytyväisiä siitä, että olemme mukana Vaasan uudessa, viimeisintä ja energiatehokkainta teknologiaa hyödyntävässä hybridikäyttöisessä matkustaja-autolautassa. Danfoss on huippuosaaja sähköisiin ja hybridisähköisiin potkurikäyttöihin suunnattujen taajuusmuuttajien toimittajana, sanoo Danfossin Drivesin johtaja Vesa Laisi.

- Tässä aluksessa esittelemme markkinoille tulevia uusia innovatiivisia ratkaisujamme, ja teemme yhteistyötä jopa yli kilpailurajojen. Tämä uutta teknologiaa sisältävä laivaprojekti on saumattoman ja tiiviin yhteistyön tulosta Vaasanseudulla.

Laisin mukaan kaikki alukseen toimitettavat Danfossin taajuusmuuttajat valmistetaan yhtiön Vaasan-tehtaalla.

VEO vahvistaa jalansijaansa laivanrakennusteollisuudessa

VEO:sta on tullut merkittävä sähköjärjestelmien toimittaja laivanrakennusteollisuudessa. Tilauskirjassa on suuri määrä risteilijöihin toimitettavia sähköistysprojekteja vuoteen 2025 saakka.

- VEO on panostanut pienjännitealueen kaapitettujen kokonaisuuksien tuotekehitykseen ja käyttänyt Danfossin uusinta tekniikka, erityisesti hybridijärjestelmissä. WE Techin ja Danfossin kanssa tehdyistä yhteisistä projekteista saatua kokemusta on hyödynnetty uusien kaapitettujen ratkaisujen kehityksessä ja testauksessa. Tämä uusi Rauma Marine Constructions (RMC) -telakalta saatu tilaus on erinomainen todiste hyvästä yhteistyöstä vaasalaisten teknologiayhtiöiden välillä, sanoo VEO:n toimitusjohtaja Timo Ala-Heikkilä.

Lisäksi WE Techin hybridisähköiseen propulsiojärjestelmään kuuluvat sveitsiläisen Leclanchén toimittama akustojärjestelmä sekä brasilialaisen WEG:in toimittamat neljä generaattoria, joilla tuotetaan sähköenergiaa päämoottoreilta potkurikäyttöä ja muita sähkölaitteita varten.

Uusimmat artikkelit

Olkiluodon vuosihuollot on tehty - löytyi myös kehitettävää

Olkiluodon vuosihuollot ovat tämän vuoden osalta ohi. Ne päättyivät 24. kesäkuuta kello 22.06, kun Olkiluoto 2 -laitosyksikkö kytkettiin valtakunnan verkkoon.

25.6.2025 | Alan Uutiset

Konwell osti Energytech Finlandin

Konwell tarjoaa teollisuuden höyry- ja energiakaasujärjestelmien palveluita sekä tuote- ja järjestelmäratkaisuja. Energytech Finland on erikoistunut teollisuuden energiajärjestelmien toimituksiin, valvontaan, huoltoon ja asennuksiin.

Työturvallisuusrikoksesta ja ympäristön törkeästä turmelemisesta ehdollista vankeutta

Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus tuomitsi kauhavalaisen yrityksen törkeästä ympäristön turmelemisesta ja työturvallisuusrikoksesta yhteisösakkoon ja rikoshyödyn menettämiseen. Laiminlyönnit paljastuivat työsuojelutarkastuksessa.

HSY uusi laitos jalostaa biojätteen lannoitteeksi pelloille

Biojätteen käsittelyssä siirrytään tehokkaampaan tapaan hyödyntää pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummella kerättyä biojätettä.

Aalto-yliopistosta valmistuu avoimen automaation osaajia

"Oppiminen on sujunut parhaiten silloin, kun opiskelijoilla ei ole ennakko-oletuksia oikeasta tai väärästä tavasta tehdä automaatiota," tekniikan professori Valeriy Vyatkin toteaa. 

Rail Baltica -ratatyömaalla hyödynnetään suomalaista 3D-koneohjausjärjestelmää

Täysin digitalisoidussa mallipohjaisessa rakentamisessa työtä voivat tehdä yhdessä reaaliaikaisesti infrasuunnittelija, työkoneenkuljettaja, työmaapäällikkö ja projektinjohto.

10.3.2025 | Kumppaniartikkeli

Sulzerin innovatiiviset ratkaisut vedenkäsittelyyn ja pumppaamiseen

Sulzer on yksi Suomen johtavista vedenkäsittelyn ja pumppausteknologian toimijoista. Yhtiön panostukset kotimaisuuteen, kestävään kehitykseen, kokonaisratkaisuihin ja asiakaspalveluun tekevät siitä luotettavan kumppanin sekä kunnallisille että teollisille toimijoille.