https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Wärtsilä ja Solstad Offshore yhteistyöhön päästöjen vähentämiseksi

Solstad Offshore pyrkii puolittamaan 90 aluksen laivastonsa hiilidioksidipäästöt vuoteen 2030 mennessä. Tavoitteisiin päästäkseen yritys on käynnistänyt yhteistyön Wärtsilän kanssa.

Normand-Frontier

Solstadin Normand Frontier.

Sopimuksella pyritään selvittämään, arvioimaan ja toteuttamaan ratkaisut, jotka parantavat Solstadin offshore-alusten polttoainetehoa ja vähentävät niiden kasvihuonepäästöjä. Jokainen alus tarkastetaan sopivien ratkaisujen löytämiseksi. Yritys pyrkii saavuttamaan hiilineutraaliuden vuoteen 2050 mennessä.

Solstad Offshoren kestävän kehityksen johtaja Tor Inge Dale toteaa, että vihreämpien ratkaisujen toteuttaminen edellyttää yhteistyötä. Wärtsilällä on tähän vaadittava asiantuntemus, kokemus ja teknologia.

‒ Solstadilla on selvä ja kunnianhimoinen strategia tulla toimialan vihreimmän laivaston omistajaksi ja operaattoriksi. Laivoihin ei ole olemassa yhtä ainoaa kaikille sopivaa ratkaisua, joten etenemme asiassa alus kerrallaan. Meille tämä on toimintasuunnitelma parhaiden tulosten saavuttamiseksi, Wärtsilä Norwayn myyntijohtaja Cato Espere sanoo.

Solstad on vuodesta 2009 työskennellyt järjestelmällisesti päästöjen vähentämiseksi sekä operatiivisten toimenpiteiden että teknisten päivitysten kautta. Tähän mennessä alusten polttoaineen keskikulutusta on saatu vähennettyä yli 20 prosentilla. Kulutuksen puolittamiseen uskotaan pääsevän optimoimalla energiatehokkuus sekä käyttämällä vaihtoehtoisia polttoaineita. Myös uusien laivamallien tulee olla nolla- tai matalapäästöisiä.

Wärtsilällä on puolestaan merenkulkualalla pitkä kokemus uusien ympäristöystävällisten energiaratkaisujen kehittämisessä. Yhtiö oli pioneerina LNG:n käyttöönotossa. Sama pätee ammoniakin testaamiseen polttoaineena.

‒ Vielä on liian aikaista päättää, mitkä ratkaisut ovat parhaat Solstadille päästövähennysten tavoittamiseksi. On kuitenkin erittäin todennäköistä, että ammoniakki ja metanoli ovat avainasemassa, kun nämä polttoaineet tulevat laajasti saataville varastoitavaksi polttoaineeksi, Wärtsilän myyntijohtaja Roy H. Stavland kiteyttää.

Teksti Tomi Kangasniemi

Uusimmat artikkelit

Työturvallisuusrikoksesta ja ympäristön törkeästä turmelemisesta ehdollista vankeutta

Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus tuomitsi kauhavalaisen yrityksen törkeästä ympäristön turmelemisesta ja työturvallisuusrikoksesta yhteisösakkoon ja rikoshyödyn menettämiseen. Laiminlyönnit paljastuivat työsuojelutarkastuksessa.

17.6.2025 | Alan Uutiset

NRC Group kunnossapitäjäksi Riihimäki–Kokkola-rataosuudelle

NRC Group on valittu Riihimäen ja Kokkolan välisen rautatien radan ja turvalaitteiden kunnossapitäjäksi vuosille 2026–2030.

HSY uusi laitos jalostaa biojätteen lannoitteeksi pelloille

Biojätteen käsittelyssä siirrytään tehokkaampaan tapaan hyödyntää pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummella kerättyä biojätettä.

Tekoäly torjuu törmäykset – sensorijärjestelmä saa junan pysähtymään ajoissa norsunkin edessä

VTT:n kehittämää sensorijärjestelmää on testattu Intiassa. Se estää liikenneonnettomuuksia ja parantaa kaivosteollisuuden tuottavuutta.

Aalto-yliopistosta valmistuu avoimen automaation osaajia

"Oppiminen on sujunut parhaiten silloin, kun opiskelijoilla ei ole ennakko-oletuksia oikeasta tai väärästä tavasta tehdä automaatiota," tekniikan professori Valeriy Vyatkin toteaa. 

Rail Baltica -ratatyömaalla hyödynnetään suomalaista 3D-koneohjausjärjestelmää

Täysin digitalisoidussa mallipohjaisessa rakentamisessa työtä voivat tehdä yhdessä reaaliaikaisesti infrasuunnittelija, työkoneenkuljettaja, työmaapäällikkö ja projektinjohto.

10.3.2025 | Kumppaniartikkeli

Sulzerin innovatiiviset ratkaisut vedenkäsittelyyn ja pumppaamiseen

Sulzer on yksi Suomen johtavista vedenkäsittelyn ja pumppausteknologian toimijoista. Yhtiön panostukset kotimaisuuteen, kestävään kehitykseen, kokonaisratkaisuihin ja asiakaspalveluun tekevät siitä luotettavan kumppanin sekä kunnallisille että teollisille toimijoille.