https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Wärtsilä ja Solstad Offshore yhteistyöhön päästöjen vähentämiseksi

Solstad Offshore pyrkii puolittamaan 90 aluksen laivastonsa hiilidioksidipäästöt vuoteen 2030 mennessä. Tavoitteisiin päästäkseen yritys on käynnistänyt yhteistyön Wärtsilän kanssa.

Normand-Frontier

Solstadin Normand Frontier.

Sopimuksella pyritään selvittämään, arvioimaan ja toteuttamaan ratkaisut, jotka parantavat Solstadin offshore-alusten polttoainetehoa ja vähentävät niiden kasvihuonepäästöjä. Jokainen alus tarkastetaan sopivien ratkaisujen löytämiseksi. Yritys pyrkii saavuttamaan hiilineutraaliuden vuoteen 2050 mennessä.

Solstad Offshoren kestävän kehityksen johtaja Tor Inge Dale toteaa, että vihreämpien ratkaisujen toteuttaminen edellyttää yhteistyötä. Wärtsilällä on tähän vaadittava asiantuntemus, kokemus ja teknologia.

‒ Solstadilla on selvä ja kunnianhimoinen strategia tulla toimialan vihreimmän laivaston omistajaksi ja operaattoriksi. Laivoihin ei ole olemassa yhtä ainoaa kaikille sopivaa ratkaisua, joten etenemme asiassa alus kerrallaan. Meille tämä on toimintasuunnitelma parhaiden tulosten saavuttamiseksi, Wärtsilä Norwayn myyntijohtaja Cato Espere sanoo.

Solstad on vuodesta 2009 työskennellyt järjestelmällisesti päästöjen vähentämiseksi sekä operatiivisten toimenpiteiden että teknisten päivitysten kautta. Tähän mennessä alusten polttoaineen keskikulutusta on saatu vähennettyä yli 20 prosentilla. Kulutuksen puolittamiseen uskotaan pääsevän optimoimalla energiatehokkuus sekä käyttämällä vaihtoehtoisia polttoaineita. Myös uusien laivamallien tulee olla nolla- tai matalapäästöisiä.

Wärtsilällä on puolestaan merenkulkualalla pitkä kokemus uusien ympäristöystävällisten energiaratkaisujen kehittämisessä. Yhtiö oli pioneerina LNG:n käyttöönotossa. Sama pätee ammoniakin testaamiseen polttoaineena.

‒ Vielä on liian aikaista päättää, mitkä ratkaisut ovat parhaat Solstadille päästövähennysten tavoittamiseksi. On kuitenkin erittäin todennäköistä, että ammoniakki ja metanoli ovat avainasemassa, kun nämä polttoaineet tulevat laajasti saataville varastoitavaksi polttoaineeksi, Wärtsilän myyntijohtaja Roy H. Stavland kiteyttää.

Teksti Tomi Kangasniemi

Uusimmat artikkelit

22.4.2024 | Alan Uutiset

Nesteen ensimmäinen koeajo käytetyistä renkaista valmistetulla pyrolyysiöljyllä onnistui

Koeajossa Neste tuotti korkealaatuista raaka-ainetta uusien muovien ja kemikaalien valmistukseen.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.