https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Wärtsilä ja Solstad Offshore yhteistyöhön päästöjen vähentämiseksi

Solstad Offshore pyrkii puolittamaan 90 aluksen laivastonsa hiilidioksidipäästöt vuoteen 2030 mennessä. Tavoitteisiin päästäkseen yritys on käynnistänyt yhteistyön Wärtsilän kanssa.

Normand-Frontier

Solstadin Normand Frontier.

Sopimuksella pyritään selvittämään, arvioimaan ja toteuttamaan ratkaisut, jotka parantavat Solstadin offshore-alusten polttoainetehoa ja vähentävät niiden kasvihuonepäästöjä. Jokainen alus tarkastetaan sopivien ratkaisujen löytämiseksi. Yritys pyrkii saavuttamaan hiilineutraaliuden vuoteen 2050 mennessä.

Solstad Offshoren kestävän kehityksen johtaja Tor Inge Dale toteaa, että vihreämpien ratkaisujen toteuttaminen edellyttää yhteistyötä. Wärtsilällä on tähän vaadittava asiantuntemus, kokemus ja teknologia.

‒ Solstadilla on selvä ja kunnianhimoinen strategia tulla toimialan vihreimmän laivaston omistajaksi ja operaattoriksi. Laivoihin ei ole olemassa yhtä ainoaa kaikille sopivaa ratkaisua, joten etenemme asiassa alus kerrallaan. Meille tämä on toimintasuunnitelma parhaiden tulosten saavuttamiseksi, Wärtsilä Norwayn myyntijohtaja Cato Espere sanoo.

Solstad on vuodesta 2009 työskennellyt järjestelmällisesti päästöjen vähentämiseksi sekä operatiivisten toimenpiteiden että teknisten päivitysten kautta. Tähän mennessä alusten polttoaineen keskikulutusta on saatu vähennettyä yli 20 prosentilla. Kulutuksen puolittamiseen uskotaan pääsevän optimoimalla energiatehokkuus sekä käyttämällä vaihtoehtoisia polttoaineita. Myös uusien laivamallien tulee olla nolla- tai matalapäästöisiä.

Wärtsilällä on puolestaan merenkulkualalla pitkä kokemus uusien ympäristöystävällisten energiaratkaisujen kehittämisessä. Yhtiö oli pioneerina LNG:n käyttöönotossa. Sama pätee ammoniakin testaamiseen polttoaineena.

‒ Vielä on liian aikaista päättää, mitkä ratkaisut ovat parhaat Solstadille päästövähennysten tavoittamiseksi. On kuitenkin erittäin todennäköistä, että ammoniakki ja metanoli ovat avainasemassa, kun nämä polttoaineet tulevat laajasti saataville varastoitavaksi polttoaineeksi, Wärtsilän myyntijohtaja Roy H. Stavland kiteyttää.

Teksti Tomi Kangasniemi

Uusimmat artikkelit

30.5.2025 | Alan Uutiset

Patria aloittaa ASCOD-rynnäkköpanssarivaunujen kokoonpanon Latviassa

Patria aloittaa strategisen yhteistyön espanjalaisen GDELS-Santa Bárbara Sistemasin kanssa. Latvian Valmieran tuotantolaitos vastaa ASCOD-rynnäkköpanssarivaunujen kokoonpanosta ja huollosta.

UPM investoi Tervasaaren erikoispaperitehtaan modernisointiin

Valkeakoskella sijaitsevan Tervasaaren tehtaan kilpailukyky paranee, mikä tukee UPM:n liiketoiminnan globaalia kasvustrategiaa erikoispaperisegmentissä.

Rail Baltica -ratatyömaalla hyödynnetään suomalaista 3D-koneohjausjärjestelmää

Täysin digitalisoidussa mallipohjaisessa rakentamisessa työtä voivat tehdä yhdessä reaaliaikaisesti infrasuunnittelija, työkoneenkuljettaja, työmaapäällikkö ja projektinjohto.

Suomen ja Viron välisen EstLink 2 -yhteyden korjaustyöt alkavat toukokuussa

Merenpohjaan asennetaan uutta kaapelia noin kilometrin verran. Sähkönsiirtoyhteyden odotetaan palaavan kaupalliseen käyttöön heinäkuun puolivälissä.

Kemikaalit aiheuttavat paljon vakavia työtapaturmia – laiminlyönnit voivat johtaa rikosseuraamuksiin

”Työpaikoilla käytetään paljon vaarallisia kemikaaleja huolimattomasti. Valitettavasti monet työnantajat eivät tunnista kemiallisten tekijöiden aiheuttamaa vaaraa omalla työpaikallaan”, työsuojelutarkastaja Mikko Järvenreuna toteaa.

10.3.2025 | Kumppaniartikkeli

Sulzerin innovatiiviset ratkaisut vedenkäsittelyyn ja pumppaamiseen

Sulzer on yksi Suomen johtavista vedenkäsittelyn ja pumppausteknologian toimijoista. Yhtiön panostukset kotimaisuuteen, kestävään kehitykseen, kokonaisratkaisuihin ja asiakaspalveluun tekevät siitä luotettavan kumppanin sekä kunnallisille että teollisille toimijoille.

30.1.2025 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n uusi valmennusohjelma auttaa suomalaisyrityksiä puolustusteollisuuden markkinoille

VTT käynnistää maksuttoman valmennusohjelman kaksikäyttöteknologiasta. Puolustusmarkkinat kiinnostavat, mutta yritysten on vaikea tunnistaa osaamista. Siviiliteknologiakin voi soveltua puolustuskäyttöön.